مراسم تودیع سفیر جمهوری اسلامی ایران در باكو برگزار شد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، سفیر قزاقستان به عنوان جانشین شیخ السفرا در این مراسم گفت: ' محمد باقر بهرامی' سفیر جمهوری اسلامی ایران، در طول ماموریت خود در باكو، برای توسعه مناسبات بین ایران و جمهوری آذربایجان تلاش زیادی به عمل آورد.

' سریك پریم بتواف ' از خدمات سفیر ایران در باكو تقدیر كرد و گفت: بهرامی در طول مدت ماموریت خود در دوستی ها و نزدیكی روابط دو كشور نقش مهمی را ایفا كرد.

در ادامه این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران در باكو ضمن تشكر از حضور تمام میهمانان ایرانی و خارجی، بر تعمیق و توسعه همه جانبه روابط دو كشور همسایه، تاكید كرد.

'محمد باقر بهرامی' با اشاره به مدت ماموریت خود در جمهوری آذربایجان اظهارداشت: این ماموریت تجربه گرانسنگی برای من بود تا بتوانم از آن در جهت كمك به توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان استفاده كنم.

وی یاد آورشد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه همه جانبه مناسبات با كشورهای جهان به خصوص كشورهای همسایه خود مبتنی است و جمهوری آذربایجان به علت اشتراكات تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و تمدن در سیاست خارجی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد: تاریخ و تمدن ایران زمین نشان می دهد كه ایرانیان ملتی صلح طلب بودند و همواره با صلح و دوستی با سایر ملت های جهان زندگی كرده و به آنها عشق ورزیده اند.

بهرامی تصریح كرد: آموزه های دین مبین اسلام ، تاریخ تمدن كهن وعشق به انسان ها ، سیاست جنگ و خونریزی را نفی می كند و جمهوری اسلامی ایران خواستار از بین بردن همه سلاح های كشتار جمعی در جهان است.

وی تاكید كرد: ما استفاده از فناوری هسته ای صلح آمیز را در خدمت بشریت و همه ملت های جهان ضروری می دانیم و معتقدیم ملت های جهان با دوستی ها و تعامل باید از دستاوردهای علمی در صلح و صفا و محبت با یكدیگر زندگی كنند.

نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان ، 'الله شكور ' پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز و تعدادی از شخصیت های سیاسی وزارت امورخارجه و نخست وزیری جمهوری آذربایجان، از میهمانان این مراسم بودند.

در پایان این مراسم تجار، بازرگانان و تعدادی از ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان از خدمات محمد باقر بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باكو تقدیر و قدردانی كردند.

خاورم/1108





:: برچسب‌ها: سفید , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: